ad

Readers

Ahad itu

Ahad itu tiada apa-apa yang istimewa. Cuma ada sedikit kenduri di mana hanya keluarga terdekat dan beberapa orang sahabat aku yang berdekatan je. Kira yang dekat-dekat je lah. Oh cik ungu kita? Jangan harap la....



Seperti biasa bila ada kenduri kendara ni, aku akan bekerja sebagai buruh kasar. Ya tenaga kelakian aku amat diperlukan. Cis aku dengar ada suara sumbang tengah gelakkan aku. Oo mentang-mentang aku kering, gelak ye. Tapi tahukah anda badang yang gagah perkasa itu pun kering gak? Toksah cakap la 'pahlawan' puak Garuda dalam filem Merong Mahawangsa. Kering beb..... Kalau lah aku tau ada audition dulu, mungkin korang akan tengok muke aku dalam filem tu kot.

Angkat kerusi, meja bla3. Vakum lap tingkap bla3. Punye lah rajin aku ni, tapi takde gak orang nak masuk minang aku isk isk. Syahdu2. 

So malam itu pesta makan memang paling penting. Biasalah bila teruna-teruna duduk bersembang sambil mengunyah, memang nampak sungguhlah keterunaan mereka. Sorang-sorang kawan aku cerita tentang life dorang. Seronok gak dengar. Ade yang kerja kat Carrefour, pastu dia cerita lah hal sebenar yang berlaku kat situ. Boleh masuk Ripleys Believe It or Not kot... 

Pastu ada yang tengah cuti sem, membantu bonda yang tersayang, tah macam2 lah. Yang aku terharu sampai jugak member aku dari Ampang. Merempit berdua-dua tu.. Sampai sekarang aku tak pasti apakah hubungan di antara mereka berdua. Sekadar kawan.. atau.. Oh dan mereka berdua ni lelaki ye.