ad

Readers

Bila tiba 18 April.. [iii]

[iii] Versi petang - maghrib

Sesampai daku di rumah, masalah baru timbul. Aiyok, luggage tak abes pack lagi! Bayangkan lah kul 6 dah kene kumpul airport, pukul 3 petang ni tak siap lagi luggage. Takpe2, hidup kene lah relaks ye dak?



Maka aku pun bertungkus-lumus dengan memerah keringat tulang empat kerat aku ni. Masuk kua barang. Ahh mesin timbang ni takleh pakai betul. Kejap 30 kilo, kejap lagi 25 kilo. Rempah saja sudah 5 kilo. Ni sume gara-gara bonda tersayang. Nak sangat tengok anak teruna die ni masak kat sana kot.....

Tengah khusyuk kemas barang, aku pun tutup lah luggage aku tu. Saje gedik2 gi lock. Lepastu, beg xboleh unlock. Sebab dia simple je, aku ter-lock secara tak sengaja. Masalah die pun simple gak, aku taktau kombinasi lock tu! Hua nanges dalam hati jap..

Memandangkan luggage aku versi yang pulas2 nombor tu, dan ada 3 nombor, maka mengikut fakta yang sahih terdapat 999 kombinasi yang possible. Dan selama sejam aku try 999 kombinasi itu. Bermulah-lah dari 000 sehingga 999. Kali pertama 000 - 999, epic failed. Jadi second try.. Dan nombor tersebut adalah...

991

Cis. Kalau aku try dari 999 - 000 mesti kejap je. Tensen2.