ad

Readers

Bila tiba 18 April.. [v]

[v] Versi malam

Kat bawah tu rasa seram ada gak. First time kot. Selalu aku jadi tukang lambai kat atas tu. Ni aku plak yang dilambai. Ah sudah. Bismillah. Janganlah sesat. Jangan ler sesat. Aku ni dah lar jenis orang yang no sense of direction. G kelas kat MFI tu bape kali tah lambat gara-gara sesat [alasan semata-mata]



Passport check. Ticket check. Itineaire check. Luggage check. 

Orait. So aku pun masuk la lorong tu. Simple je. Masuk passport kat satu tempat ni. Pastu scan thumprint. Fuyo, rasa cam passport leh jek kene scan ye. Hebat2. Taknampak pulak ade cip ke ape ke. And lepas tu pergi lah menuju ke platform.

On the way tu takde mende best sangat. Kedai-kedai ada lah tapi yang terkenal je lah. Seperti yang terkenal dengan harga. Jauh sikit jalan, ade guard point. Kena bawak kua laptop lah pulak. Aku ni dah lar sumbat segala macam dalam beg laptop. Ah sudah, macam mane lah aku nak sumbat balik lepas ni..

Lepas diraba-raba oleh guard yang xmacho tu, aku terpikir. Bilelah nak merasa guard perempuan ni pulak. Isk isk. Tapi nasib baik ke-teruna-an aku masih dijaga. Pastu, kitorang pun naek lah train. Sebab platform kitorang agak jauh..kot? Entah.

Sampai kat platform, kitorang duduk dan dengar taklimat.. lagi. Dah lepas habis semua, kitorang dibiarkan kat situ. Sebab kapal terbang tak sampai lagi. Mane taknye, kapal terbang schedule pukul 11. Kitorang kat situ kol 9 kot. Huaa~~

Penantian dua jam. Siapa kata penantian itu satu penyeksaan. Totally agreed *angguk pale laju2