ad

Readers

Charles de Gaulle, je viens!

Well, macam lah tak biasa naik kapal terbang kan haha. Dalam kapal terbang tu makan, minum, tidur, tengok movie, rasa loya. Dan mengusha pramugari. Hehe. Well, dah dia serve makanan, kire terpaksalah juga kan pandang dia. Usha tu sinonim bagi pandang kay. Jangan fikir bukan2. Ish3.

Cuma ada beberapa gambar dan sedikit cerita ringkas tentang kenangan kat situ.


Well ni pemandangan udara. Masa ni actually naik dari Charles de Gaulle (CDG) ke Nice. Sebab time dari KLIA ke CDG, aku dapat seat kat tengah2 dan waktu malam. So pemandangan tak bes. Hanya makan dan tidur. Aku tidur lena je, padahal kawan aku ambil ubat tidur tak tidur2. Well, kalau dah kaki kuat tidur, apa2 posisi pun jalannnn

Next.


Haa ni lah antara bukti aku dah sampai CDG. Dekat sini kitorang tunggu beberapa jam transit, dekat 2 jam kot. Dekat sini ada 2 kenangan.


1st : Time ni aku sejuk dan dahaga. So saja-saja lah kan nak beli air konon2. Pergilah kat satu kedai jual air ni. Lepastu aku pun order lah satu cawan cafe panas. Dan. Dan. Aku speechless. Homaigod. Korang tau tak cawan kecik gila yang chinese selalu buat minum teh tu. Ha besar tu je lah. Aku minum seteguk terus habis cafe. Dan ianya berharga 1 euro 50 centiemes. That's around RM6 for a secawan-kopi-yang-kecik-gila-nak-******-dan-tak-berbaloi. And yeah, I've learned my lesson.


2nd : Tiba2 aku terasa nak terkucil. Mungkin sebab sejuk sangat. Dan aku berlalu mencari tempat pembuangan a.k.a toilet. Mungkin aku terlebih segak sebab pakai jaket Mara, kasut hitam, dan seluar-bukan-slack-tapi-nak-serupa-slack,  sebab tiba2 ada orang tegur aku


"Excusez-moi"
 Excuse me

Muka blur 
Serius taktau nak respond apa.

"Est-ce que vous savez ou est le train" 
Do you know where the train is

"Je suis desole, mais je ne sais pas"
I'm sorry but I don't know

"Ah vous etes nouveau ici?"
Ah you're new here?

"Er oui..."
Err yes


Bajet je lah aku pekerja baru kat situ. Gabra punye pasal, habis terabur french. Sia2 belajar 2 tahun kat MFI tu..





Oh and ni lah hand luggage kitorang. Picture tak makne tapi saja nak panjangkan post =)