ad

Readers

Bila tiba 18 April.. [vi]

[vi] versi terakhir


Masa ni mulalah handphone berdering. Nasib baik satu lagi handphone aku off. Susah gak jadi orang terkenal ni. Haish. Banyaklah member aku call di saat - saat terakhir ni. Isk sedih pula teringat masa tu. *kesat mata laju2



Masa tu kawan call, cakap jaga diri elok2. Sorry tak dapat datang sebab tiba2 aku kena masuk awal pulak. So beliau tak sempat datang. Lepastu ada abang silat tu call. Dia cakap ramai gak lah member silat yang datang, padahal lebih kurang 5-6 orang je. Haa baru teringat masa aku nak turun tu, syafiq a.k.a abang syafiq yang silat tu peluk aku. Wuu syahdu2.

Pastu brader tu cakap lah kenapa turun awal. Depa dah cancelkan training malam tu sebab nak hantar kitorang. Siap ada bawak hadiah lagi. Petua takde ke? Dan ada serba sedikit nasihat. Tapi lepastu tiba2 ada orang tu call.


"Awak. Kat mana?"
"Kat KLIA lah"
"Yela tapi kat mana?"
"Err kenapa?"
"Awak saya tanye ni"
"Saya dah masuk la"
"Alah tunggu la kejap. Kawan awak datang tu"


Fikir jap. Kawan mana pulak ni. Bukan derang da cakap ke takleh datang....


"Kawan mane ni?"
"Dorang otw da tu"
"Saya dah masuk la awk"
"Ala tunggu lah jap"
"Lah nak tunggu apenye. Dah turun bawah ni. Dah lalu security dah pun"
"Xleh patah balik ke"
"Dah lepas security lah. Dah naek train die pun"
"Alaa patah balik leh?"
"Takleh la.."


Dan dia terus bertanya dan bertanya dan bertanya dan bertanya dan bertanya boleh tak patah palik. Masa ni rasa nak tergelak, teringat video iklan petronas pasal anak yang tanya "Tu burung ape" dekat ayah dia berulang kali. Dan ayah dia tak pernah jemu jawab "Tu burung murai sayang"  - Video


Hajat di hati nak buat suprise, tapi tak jadi lah pulak


Siapa sangka dia sanggup datang?  :')


P/s : Oh and paling kelakar, roomate aku call. Tanye mana kunci bilik. Rupanya ada dekat beg aku. Dan kunci tu akan ku bawa 6500 batu jauh. Sorry beb, serius lupe nak kasi ko =.="